چگونه با گوشی استریم کنیم؟

اگر می‌خواهید با استفاده از گوشی خود یک استریم با کیفیت و بدون دردسر داشته باشید جای درستی هستید! استریم کردن با گوشی کار بسیار پرکاربردی است و غالب افراد این روزها سعی دارند کارهای خود را با گوشی هوشمند خود انجام دهند.

برای استریم کردن با گوشی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اول از همه به یک گوشی با پردازرنده نسبتا خوب نیاز دارید که بتوانید همزمان که بازی می‌کنید استریم کنید ( البته اگر هدف شما از استریم، استریم کردن بازی خود باشد )

بعد از گوشی با پردازنده نسبتا خوب، به یک اینترنت پرسرعت نیاز داربد. برای استریم سرعت آپلود حداقل باید 1مگابیت بر ثانیه باشد. (هر مگابایت، 8 مگابیت است)

چطور بفهمیم سرعت اینترنت ما برای استریم مناسب است؟

وارد نرم‌افزار Play Store (برای گوشی‌های اندروید) و یا App Store (برای گوشی‌های آیفون) شوید و عبارت speed test را سرچ کنید.

نرم افزار تست سرعت اینترنت
نرم افزار تست سرعت برای لایو گذاشتن با گوشی

نرم‌افزار speed test را دانلود و نصب کنید.

پس از نصب نرم‌افزار speed test نرم‌افزار را باز کنید. نمای نرم‌افزار به شکل زیر است:

سپس بر روی دکمه GO بزنید تا تست سرعت اینترنت شما آغاز شود.

سرعت آپلود برای استریم کردن با گوشی
نمایش سرعت دانلود و آپلود اینترنت شما بر حسب مگابیت بر ثانیه

بیشتر بدانید: لایو گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر

همانطور که می‌بینید در اینترنتی که مورد تست قرار گرفته است، سرعت دانلود حدود 20 مگابیت و سرعت آپلود کمتر از 1 مگابیت بر ثانیه است. آنچه برای استریم کردن با گوشی مورد نیاز است، سرعت آپلود است و حتما سعی کنید از اینترنتی استفاده کنید که حداقل 1 مگابیت سرعت آپلود داشته باشد.

پیشنهاد شما برای انتخاب اینترنت چیست؟

پیشنهاد ما برای اینترنت، استفاده از اینترنت‌های تلفن همراه و شبکه 4G و همچنین TD-LTE است. این نوع اینترنت دارای بالاترین سرعت آپلود نسبت به مدل‌های دیگر اینترنت می‌باشند.

نرم‌افزار استریم از روی گوشی

برای استریم کردن از روی گوشی، نیاز به نرم‌افزاری برای این کار داریم. نرم‌افزار‌های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد. بسته به اینکه چه چیزی را می‌خواهید استریم کنید (استریم از دوربین، استریم صفحه نمایش گوشی و یا استریم یک فایل ویدئویی)، نرم‌افزار‌های متفاوتی برای لایو گذاشتن با گوشی وجود دارد.

می‌خواهم با دوربین گوشی یک استریم اجرا کنم

اگر می‌خواهید با استفاده از دوربین گوشی خود، یک استریم و یک لایو برگزار کنید یکی از بهترین انتخاب‌ها، نرم‌افزار Larix Broadcaster است

دانلود و نصب نرم‌افزار Larix Broadcaster

برای دانلود و نصب نرم‌افزار Larix Broadcaster به play store (برای اندروید) یا App store (برای آیفون) رفته و عبارت Larix Broadcaster را جستجو کنید.

پس از دانلود و نصب روی open بزنید تا باز شود. در ابتدای باز شدن از شما اجازه دسترسی برای گرفتن عکس و ضبط ویدئو را می‌خواهد. بر روی Allow بزنید.

اجازه دسترسی larix
مجوز دسترسی برای گرفتن عکس و ضبط ویدئو در Larix Broadcaster

پس از دادن مجوز فیلمبرداری و همچنین مجوز دسترسی به میکروفون و ضبط صدا، نرم‌افزار Larix Broadcaster باز شده و در صفحه اول آن تصویر دوربین گوشی خود را خواهید دید.

چگونه در نرم‌افزار Larix Broadcaster مقادیر server و stream key را وارد کنم؟

همانطور که می‌دانید در استریم کردن با گوشی و کامپیوتر دو مولفه به نام‌های Server و Stream key خواهیم داشت. اما چگونه این مقادیر را در نرم‌افزار Larix Broadcaster وارد کنیم؟

روی چرخ دنده سمت راست بزنید تا وارد تنظیمات شویم.

ورود به تنظیمات Larix Broadcaste
ورود به تنظیمات Larix Broadcaster

سپس بر روی Connections بزنید.

پس از آن، روی New Connections بزنید تا یک اتصال جدید اضافه کنید.

new connections در Larix Broadcaster
کانکشن جدید در Larix Broadcaster

در قسمت Name یک نام دلخواه برای کانکشن خود انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر این کانکشن مربوط به ایزی لایو است مقدار easylive را وارد کنید.

در قسمت Url، مقدار سرور یا url که سایت مورد نظر به شما داده است را paste کنید. شما چه برای استریم در اپارات و چه برای استریم در یوتیوب و توییچ و حتی اینستاگرام (چگونه در اینستاگرام استریم کنیم)، یک server و یک stream key خواهید داشت.

مقدار server را در بخش url نرم افزار paste کنید و سپس مقدار Stream key را در انتهای آن paste کنید. یعنی مقدار url به صورت زیر خواهد شد:

rtmp://server/stream_key

که مقدار server و stream key را مقادیری که سایت های استریم (آپارات و یوتیوب و ایزی لایو و …) به شما می دهند وارد کنید

اکنون به صفحه اول نرم‌افزار Larix Broadcaster برگردید و روی دکمه دایره ای بزنید تا استریم شما فعال شود.

شروع استریم در Larix Broadcaster
شروع استریم در Larix Broadcaster

چطور از تصویر صفحه موبایل را استریم کنیم؟ (استریم بازی و غیره)

یکی از پراستفاده‌ترین موارد استریم، همین استریم کردن صفحه موبایل است که به آن display capturing می‌گویند.

برای استریم بازی از روی گوشی، ما از نرم‌افزار Streamlabs استفاده می‌کنیم. برای دانلود آن اگر گوشی شما اندرویدی است وارد play store و اگر آیفون است وارد app store شوید و عبارت streamlabs را جستجو کنید.

پس از نصب و باز کردن نرم‌افزار با صفحه زیر مواجه خواهید شد.

صفحه اصلی نرم‌افزار streamlabs
صفحه اصلی نرم‌افزار streamlabs

اگر مقصد استریم شما یکی از موارد نشان داده شده در تصویر باشد (توییچ، یوتیوب و فیس بوک) روی آن کلیک کنید و یوزرنیم و پسورد سایت مربوطه را وارد کنید.

مقصد استریم من در لیست Streamlabs نیست. چیکار کنم؟

اگر به مقصدی به جز مقاصد بالا میخواهید استریم کنید (مثلا ایزی لایو) فقط کافی است روی دکمه بنفش Custom Rtmp بزنید تا Url و Stream Key را به صورت دستی وارد کنیم.

در قسمت Url، ادرس سرور Rtmp را وارد کنید. اگر از سرویس‌های ایزی لایو استفاده می‌کنید این آدرس تحت عنوان Server به شما نمایش داده می‌شود.

محیط ایزی لایو برای لایو گذاشتن با گوشی
Url در ایزی لایو تحت عنوان Server به شما داده می‌شود

پس از وارد کردن Url، نوبت به وارد کردن Stream Key می شود. مقدار Stream Key را نیز از سایت مربوطه کپی کرده و در Streamlabs، وارد کنید.

پس از وارد کردن موارد بالا بر روی next بزنید.

بعد از انتخاب گزینه Next با صفحه‌ای مشابه صفحه زیر مواجه خواهید شد. بر روی Stream Your Games بزنید. با انتخاب این گزینه، استریم کردم صفحه نمایش از روی گوشی فعال می‌شود.

پس از انتخاب Stream Your Games به صفحه ای مشابه صفحه زیر هدایت خواهید شد. برای شروع استریم از صفحه شما، می‌توانید روی Go Live بزنید تا استریم شما به سمت مقصد شروع شود.

شروع استریم در streamlabs برای استریم کردن با گوشی
شروع استریم در streamlabs

چطور بازی خود را روی موبایل برای اینستاگرام استریم کنیم؟

سوال خوبیه! ما توی لیستی که توی نرم‌افزار Streamlabs بهمون نشون داده شد، نرم‌افزار اینستاگرام وجود نداشت. پس باید مثل حالت قبل روی Custom Rtmp بزنیم. اما اینستاگرام که مثل یوتیوب و آپارات بهمون Url و Stream Key نمیده. پس چیکار کنیم؟

از ایزی لایو استفاده می‌کنیم. ایزی لایو یک پلتفرم هوشمند هست که می‌تونیم به راحتی با اضافه کردن یک پیج اینستاگرام بهش، برای اون پیج url و Stream key دریافت کنیم و خیلی راحت لایو بذاریم.

برای این کار توی سایت ایزی لایو وارد بشید. بعد از ورود به سایت ایزی لایو، روی دکمه ثبت نام (اگر قبلا ثبت نام نکرده باشید) بزنید و سپس ثبت نام کنید.

سپس روی سرویس پایه بزنید و روی افزرودن اکانت بزنید.

اکانت اینستاگرامتون رو اضافه کنید

به سرویس پایه برگردید و روی ایجاد استریم جدید بزنید.

خب! بهتون یک server که همون url هست و یک Stream key داده شد. اون‌ها رو توی نرم‌افزار Streamlabs وارد کنید و به سایت ایزی لایو برگردید و روی شروع لایو بزنید.

چطور همزمان از روی گوشی، بازی رو توی اینستاگرام و آپارات و توییچ و یوتیوب استریم کنیم؟

این هم یکی دیگه از سرویس‌های ایزی لایو هست. لینک زیر رو باز کنید تا آموزش کاملش رو ببینید.

لایو همزمان در چند پیج اینستاگرام و آپارات و یوتیوب

نظرات بسته شده است.